Voce


La pièce

Dans cette œuvre, pas de partition au sens traditionnel du terme. Mais plutôt une partition sonore, fournie sous la forme de pistes audio individuelles et diffusées dans des casques à conduction osseuse dont sont pourvues les chanteuses. Ces casques permettent d'avoir les oreilles "libres" et donc d'entendre parfaitement l'ensemble.
La partition sonore est à imiter le plus fidèlement possible quels que soient les types de sons entendus (vocaux, electro, concrets, etc) et adaptés selon les capacités de chacun, notamment au niveau des tessitures -qui ne doivent pas être changés- mais plutôt approchées le plus possible.
La partition audio contient aussi des indications littérales ainsi que des signaux identifiables qui servent de levées pour synchronisation quand nécessaire.

Voici les sons utilisés :
(Utiliser Google Chrome pour entendre les sons directement dans votre navigateur !)

Nomenclature

5 chanteuses, avec des «  stations »  (place + positions). Adaptable à chaque lieu de représentation. Déambulations.
Électronique

Technique

5 micros HF (DPA 4066) (connectique DPA)
5 Ear-monitor stéréo (Casque + HP) (Tx + Rx stéréo)
5 enceintes portables (type JBL CLIP 3 Portable Bluetooth® speaker)
5 Casques de type "AfterShokz Sportz Titanium Bone Conduction" (ou bien casques ouverts)
1 Console (5 In micros + 12 in Adat + 5 out Adat + 7 out)1 Stéréo Frontale (12 pouces sur pieds) + subs
Informatique (+ carte son : 12 out. + 5 In)
1 *iPad mixage



Texte et prononciation

Page contenant les fichiers audio des lectures de Nicole et Toni Casalonga
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https://drive.google.com/drive/folders/1AJ_srn2ktDk_Enqw4yeHV6x7OwRk7bV-?usp=sharing

Les textes en violet sont ceux qui sont utilisés dans la pièce.

Sans indication précise dans la partition audio, les textes de chaque section sont à considérer comme des réservoirs de mots et de sons.
  • Les mots en gras doivent être choisis avec une fréquence plus haute.
  • Les voyelles peuvent être individualisées -de même que les consonnes- et être allongées librement en fonction du contexte musical.


Nanne


FORMA : SESTINE D’OTTURARIE 8/8/8/8/8/8
Nanna di Tallanu, publicata da Tommase in 1855

Quandi è po nascisti voi
Vi purtoni à battizani
La cummara fù la luna
E lu sole lu cumpari
I steddi ch’erai in celu
D’oru aviani li cuddani.

FORMA : 5/7.5/7.8/8
Nanna di Cinarca, racolta in 1930 da Ghjuvanni Morati

Vistu aghju u grillu
Chi salta à la ritrosa
Una lumaca
Chi vole esse a sò sposa
Dormi, dormi u me zitellu
Chi purtarè lu capellu.

Nanna di u Bambinu, cumposta da P.M ? de la Foata (1817/1899)

Si spanna l’aria
U tempu s’assirena.
Luci la stedda,
A luna hè digià piena.
Ninni, nanna, u me figliolu
Addurmenta ti parpena.


Serenati


Même forme que la paghjella ou le chjama e rispondi : 16/16/16

Ghjaseppu Giansily, dettu Pampasgiolu (1911/1977)

Saparete, o signurina, chì di poi quella sera
Certu vi ricurderete d’un terzu ghjornu di fiera,
Ùn ne riposu più in pace campu ghjustu à straziera.

Dumenicu Versini, dettu Maestrale (1872/1950)

Se vo durmite indù le piume svegliate vi un pucarellu,
Cantà vogliu un sirinatu sottu à lu vostru purtellu,
Un sirinatu degnu di lu vostru anellu.

Auteur inconnu

Ne vogliu scrive lu to nome da sopra à tutte le stelle,
In paese più ne nasce cume tè belle zitelle.
Furtunatu sarà quellu chi ti metterà l’anellu !


Raccoltu da Felice Quilici in 1947

Brunetta lu nostru amore quantu pocu n’hè duratu :
Hè cumminciatu d’aprile, di maghju s’hè terminatu !
Ha fattu come la scopa, hà fiuritu, ùn hè granatu.

Auteur inconnu

A mè mi pari d’esse nentru una prigione scura,
La chjave l’avite voi e la tenite sicura,
Di mette mi in libertà ùn ne vi fate primura.



Paghjella


O Culomba le to ale sò di petra calamita
Quand’e tu l’apri è li chjodi si cunsuma la mio vita
Si cunsuma à pocu à pocu cum’è la cera à lu focu.

Vuleria chi per tè ogni ghjornu fussi festa
Di rosule profumate incurunà ti la testa
Cunduceti per la manu luntanu da la timpesta.

Lu miò parsicu fiuritu cù li so fiori muscanti
Piantatu da le miò mani, innacquatu da li miò pianti,
Oghje lu si gode un altru u fruttu di li miò stanti.

Lu primu fiore chi nasce hè quellu di a viola,
Ma lu più chi mi dispiace hè chi a coglie lu sò sola,
Chi le pene di l’amore nun le sà ch’a chi le prova.


Dicenu ci à l’altru mondu si passa una vita nova,
Si riscontranu l’amanti e l’amore si rinnova.
S’ella fussi vera questa ne vurria fà la prova.

U me paese nativu à pede d’una muntagna
Mi face tamantu frescu l’alburu di la Castagna
Ùn barattu stu suggiornu per dà mi l’oru di Spagna.

Aghju fattu tutte l’arte, zappaghjolu e segantinu,
E po dopu aghju pruvatu ancu quella di u mulinu,
Ma la più bella hè questa : fà tutti i ghjorni festa !

Vecu nant’à ste rambelle dui ocellucci frisgiati,
Dopu avè si datu un basgiu si sò subitu piattati.
Sanu anch’elli chi l’amore à palesu ùn hà valore.


Lamenti


FORMA : TERZETTI : 11/11/11
Auteur inconnu

O barbara furtuna, sorte ingrata,
A tutti ammollisce u core in pettu,
Pensendu à quella libertà passata.


FORMA : TERZINU 16/16/16
Recueilli et publié en 1843 par Salvatore Viale

Erati la me culonna, erati lu me puntellu,
Erati la me grandezza, erati lu me fratellu,
La me perla urientale, lu me tisoru più bellu.

FORMA : SESTINA 8/8/8/8/8/8
Stefanu Luciani, prigiuneru di guerra 1914/1918

Venissi una rundinella
Ch’io la mandi messagera.
O venga puru una stella
A purtà la miò preghera,
E miò pene, lu miò amarore
Versu voi, mamma d’amore.


FORMA : OTTAVA 8x8
Francescu Mattei, 1980

Senza speranza ni fede
Cume l’omu pò campà ?
Forse per noi hè di crede
Ciò ch’e statu pò turnà.
A grana mai s’hè morta
In sta terra ingermata,
Si pò livà di rivolta
Senza avè la suminata.

FORMA : 7/11/7/11/7/11
Antuninu d’Ulmetu, vers 1850, dans la prison de Bastia

Eu sonu incarceratu,
Richjusu in un’antica sepultura,
Trà i ferri e laceratu
Sò diventatu un amorti in figura,
Piengnendu u puverinu
La cruda sorte, u barbaru destinu.


FORMA : 5/7/5/7/8/8/88
GHjuvanteramu Rocchi, 1980

Quassù la mufra
Sola la curciarella,
Tutta la notte
A chjamà si scanella.
Teme di vede la spenta
In celu l’ultima stella
Senza chi lu so mufrinu
Sia torna à cantu à ella.



Stations pour les différentes parties de la pièce

Les positions ne sont pas dans l'ordre et sont juste données à titre indicatif.
De plus, les déplacements restent possibles (comme dans le 1er cas) ou entre les stations.
En plus des 5 points de diffusions mobiles (directionnalités indiquées par les flèches), deux HP (+ 1 sub) seront en position de diffusion frontale





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